خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/10 - 16:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سعیدی با اشاره به شرایط بحرانی جوی در سیستان و بلوچستان:

یک نفر در بارندگی قصرقند جان باخت/ مبادا این تلقی ایجاد شود که مکران را آب برده مسئولان پایتخت نشین را خواب!

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس با بیان اینکه وضعیت بحرانی جوی در مناطق مکران حاکم است، گفت: مبادا این تلقی ایجاد گردد که دشتیاری بزرگ را آب برده و مسئولان پایتخت نشین را خواب.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه شرایط جوی سیستان و بلوچستان بسیار بحرانی است، گفت: حجم بارندگی و طوفان در منطقه مکران بسیار ناگوار و قابل مقایسه با طوفان گونو نیست، منطقه مکران از شهرستان نیکشهر گرفته تا قصرقند، زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری وضعیت بارندگی بسیاری بحرانی است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس با بیان اینکه تمام مسیرهای ورودی به شهرستانهای نامبرده شده مسدود شده اند، افزود: این شرایط جوی نامناسب منجر به کشته شدن یک نفر در شهرستان قصرقند شده است، در کانون بحران که منطقه دشتیاری، تلنگ، پیرسهراب ، باهوکلات ، بخش مرکزی  دشتیاری  و بخش مرکزی چابهار است وضعیت بسیار نگران کننده است.

سعیدی با بیان اینکه بالگردها سرویس دهی ندارند، اظهار کرد: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، سپاه، تمام نیروهای امدادی در کنار مردم سیستان و بلوچستان قرار بگیرند، متاسفانه تاکنون این همراهی صورت نگرفته است، وضعیت زنان باردار، سالمندان و کودکان در این مناطق مناسب نیست.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با قدردانی از کولیوند رئیس سازمان هلال احمر کشور، گفت :امروز هشدار هجوم تمساح پوز کوتاه به کودکان به دلیل سیل آسا بودن وضعیت بارندگی مردم منطقه را تهدید می‌کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: از برادران ارتش و سپاه انتظار داریم که در این شرایط کنار مردم باشند به خصوص با توجه به اینکه زیرساخت‌های مدیریت بحران در منطقه ما وجود ندارد و به شدت مردم دچار چالش هستند در واقع مردم پای کار هستند و با قایق‌های خود خدمات رسانی می کنند باید دولت در این شرایط سخت و بحرانی حمایت‌های لازم را از مردم داشته باشد.

سعیدی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان همواره با سونامی، کرونا، شرایط جوی خاص روبرو بوده و همچنین دارای آب و هوای نیمه استوایی  است، یادآور شد: بخشی از زیرساخت‌های مدیریت کشور باید در چابهار ایجاد شود تا در چنین شرایطی بتوانند کنار مردم باشند، بی تردید امکانات و لجستیک باید در این منطقه فراهم شود تا در شرایط سخت به مردم کمک کنند.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در اطلاع رسانی، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت بحران خود دچار بحران مدیریت شده است و در این شرایط شاهد تکرار این اتفاقات هستیم، در منطقه آزاد مردم بیشتر انتظار داشتند که اگر دولت نمی‌تواند در بخش‌های دیگر خدمات رسانی کند حداقل به روستای تیس و یا بخش مرکزی چابهار رسیدگی شود و  حداقل‌های امدادرسانی را برای آنها فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان با تاکید بر اینکه انتخابات اولویت اول کشور است، تصریح کرد:  در این شرایط حساس سلامت و جان مردم مطرح است تا مورد مسامحه قرار نگیرد تاکنون یک کشته در بخش شهرستان قصرقند داشتیم و مردم در این منطقه به شدت دچار چالش شده‌اند، مبادا شرایطی به وجود بیاید که مردم احساس کنند دشتیاری بزرگ را آب برده و مسئولان پایتخت نشین را خواب./

پایان پیام

  • کد خبر : 376069
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان